Wanneer je wilt starten met het werken via de mobile app zijn er bepaalde instellingen die goed moeten staan. Allereerst is de hardware belangrijk. We raden hier het volgende voor aan, een Zebra TC21. Voor meer info over deze device hebben we een artikel geschreven met het advies. Hier zit ook een link bij naar de site om deze te bestellen.
https://sherpa.zendesk.com/knowledge/articles/360020221112/nl?brand_id=2156056
1. De Sherpa app
Wanneer je de hardware hebt dan is het ook nodig om de juiste software te installeren op het device. We hebben een Sherpa app speciaal voor mobiele devices. Deze app zorgt er voor dat je papierloos kan picken. Deze app is te vinden op de Google Play store. We hebben een artikel geschreven over het installeren van deze Sherpa app. Deze kan je vinden door de volgende link te volgen:
https://sherpa.zendesk.com/knowledge/articles/360041681472/nl?brand_id=2156056
2. Rechten
Wanneer de Sherpa app op het device is geïnstalleerd en je de app opent wordt je begroet met de inlogscherm. Hier log je in met je Sherpa credentials. Voordat je kan inloggen op de app is het wel noodzakelijk om de juiste rechten toe te kennen. Default zit de User Group "App" op elke Sherpa omgeving. Deze recht zorgt er voor dat je toegang krijgt op de Sherpa mobile app.
Het is dus nodig om de gebruikers aan deze groep toe te voegen die gebruik gaan maken van de Sherpa mobile app.
Meer informatie over het toekennen van rechten aan een user is te vinden in de volgende knowledge base artikel: https://sherpa.zendesk.com/knowledge/articles/360027766951/nl?brand_id=2156056
3. Create picklists for devices
Standaard staat de optie van het aanmaken van digitale picklists uit op de warehouse. Dit moet dan nog aangezet worden om optimaal van de app gebruik te kunnen maken. Anders is het niet mogelijk om digitaal te picken. De optie "Create picklists for devices" moet dan aangevinkt worden. Dit moet per warehouse waar je mobiel wilt picken ingesteld worden.
Om deze optie aan te zetten is het nodig om contact met ons opnemen. Alleen wij kunnen dit aanzetten. Dit kan door een mail te sturen naar Support@sherpaan.nl of door telefonisch contact op te nemen met de helpdesk via 0318 - 712 089.