Backorder mailer starten na invoice mail indien automatische backorders

Backorder mailer starten na invoice mail indien automatische backorders

Je wil de klanten informeren over hun bestelling als er backorders zijn. Default gebeurt dat door een mail te sturen aan het eind van de werkdag waarop de invoice wordt gestuurd. Klanten kunnen daardoor in verwarring komen, omdat ze slechts een gedeelte van hun bestelling in de invoice terugvinden. Soms gaan ze contact zoeken met de leverancier om opheldering te krijgen.

Om klanten direct goed te informeren over de status van hun bestelling, kunnen we de backorder mailer automatisch starten. Dit geldt voor orders waarin de backorder automatisch wordt gezet.
Dan wordt direct na de invoice mail, de backorder mailer éénmalig opgestart voor deze specifieke order. Klanten zien dan in twee berichten kort na elkaar wanneer ze hun bestelling gaan ontvangen.

De tekst op de invoice zou men kunnen uitbreiden met:
Als de factuur niet het juiste aantal items bevat dat u heeft besteld, dan volgt aansluitend een backorder-mail met de verwachte datum van de overige items.

Je kunt dit instellen bij menuoptie Maintenance > Settings > mail > Backorder mailer

    • Related Articles

    • Invoice reminder

      Dit artikel legt uit hoe je een reminder kan sturen voor invoice die onbetaald blijven. Menu Maintenance > Settings Tree Mail > Auto mailer  Tab Invoice due / Survey MMML = drie keer mailen en dan een brief (letter) sturen. De Client is een ...
    • Backorder reminder

      Dit artikel legt uit hoe je een reminder kan sturen voor orders die een langere tijd backorder blijven. Deze mail word elke X dagen gestuurd zolang een order backorder is. Menu Maintenance > Templates Tree Customer > Mail > backorder auto mailer > ...
    • Sales order deellevering

      Indien u een order ontvangt welke u gedeeltelijk kunt uitleveren, kunt u ervoor zorgen dat de order niet in zijn geheel in backorder blijft staan.Hiervoor dient u de order te openen. Sherpa markeert de orderregel(s) met een zwarte stip als deze niet ...
    • RMA aanmaken en ontvangen

      Dit artikel legt alles uit omtrent het aanmaken van een RMA (Return Merchandise Authorization)   1. Het verwerken van retouren en manco’s RMA orders zijn orders die te maken hebben met retouren, manco’s en creditfacturen. Een RMA is onder te verdelen ...
    • Items verkopen via dropshipments

      1. Instellingen bij item Om een artikel te kunnen dropshippen is het van belang dat op item niveau het vinkje Drop ship this item aan staat. Dit is het kenmerk dat het item geschikt is voor dropshipment. Vervolgens kun je aangeven door welke ...