(Bij)betaaltool van Trentine

(Bij)betaaltool van Trentine

De Bijbetaaltool / koppeling is ontwikkeld door:

Trentine
Leimuidenplaats 11
6843 HH  Arnhem

Voor deze koppeling kan je contact opnemen met onze contactpersoon Gerwin Reuling hij kan je alles vertellen over de koppeling.

In het kort het volgende over deze oplossing:

Gebruiker van het Sherpa backoffice software systeem?

Bespaar dan veel tijd door het implementeren van de (bij)betaal oplossing van Trentine.
Trentine heeft een (bij)betaal oplossing gemaakt voor gebruikers van de backoffice software Sherpa van Sherpaan BV.

Bijbetalen

Als webshop-eigenaar is de situatie herkenbaar: een klant plaatst een bestelling in de webwinkel en komt er na het betalen achter dat hij of zij toch nog een ander product nodig had, of toch twee of meer producten nodig had in plaats van één.

De klant neemt contact met de klantenservice op, de bestelling wordt aangepast en de klant moet iets bijbetalen.
Veel webshops gebruiken nog de oude (en tijd- en geldkostende) oplossing:

  1. op het betaalplatform inloggen;
  2. daar handmatig een betaling aanmaken;
  3. enkele keren per dag controleren of de betaling ontvangen is;
  4. de betaling in Sherpa boeken en aan een bestelling toewijzen;
  5. zodat de bestelling op dat moment verstuurd kan worden.

Of u gebruikt de BBT, de (bij)betaaltool van Trentine!

Dat werkt gemakkelijker en sneller voor iedereen:

  1. Direct in Sherpa de bestelling van de klant aanpassen.
  2. Bij het opslaan van de bestelling verschijnt automatisch een popup met een e-mail bericht aan de klant met de vraag om bij te betalen via een betaal-link.
  3. De mail eventueel aanpassen en de mail versturen.  Klaar!

Onze Trentine (bij)betaaltool zorgt ervoor dat, zodra de betaling is ontvangen bij de eigen payment provider die door de webshop wordt gebruikt (de betalingen worden dus aan de webshop gedaan, niet aan Trentine) het betaalplatform een seintje ontvangt, waarna wij ervoor zorgen dat deze betaling in Sherpa wordt geregistreerd. En de bestelling dus automatisch verder wordt verwerkt binnen Sherpa. Dat bespaart veel tijd en geld.

Wij koppelen dus alleen technisch tussen de Sherpa-omgeving en de payment provider.
Op dit moment kunnen wij de BBT koppelen met de volgende betaalplatformen:

  • Ingenico ( voorheen Ogone )
  • Mollie
  • Buckaroo
  • Multisafepay
  • Adyen
  • Pay.nl

Wordt er een andere payment provider gebruikt? Daar kunnen wij ook een koppeling voor maken. Neem hiervoor contact met ons op.

Heeft u nog geen payment provider? Neem contact met ons op, wij kunnen u in contact brengen met een van bovenstaande payment providers met veelal een extra voordelig tarief!

Handmatige / telefonische bestellingen

Voor handmatig aangemaakte bestellingen (bijvoorbeeld voor een klant die de bestelling telefonisch / per fax doorgeeft) kan de Trentine (bij)betaaltool ook gebruikt worden. Dit werkt exact hetzelfde als de bijbetaal oplossing.  Bij het opslaan van de bestelling verschijnt vanzelf de popup in Sherpa met de betaal e-mail daarin. De rest werkt zoals hierboven beschreven.



    • Related Articles

    • Bulk mail voor selectie van orders

      Het is binnen Sherpa mogelijk om meerdere mails te sturen naar bijvoorbeeld klanten die orders hebben geplaatst binnen een bepaalde periode. Dit doe je door gebruik te maken van het toevoegen van deze orders aan een selection bij Sales Orders. Let ...
    • Werking van basis API's in Sherpa

      Hieronder staan enkele van de meest gebruikte Sherpa web methodes beschreven. Via support@sherpaan.nl kun je de API url opvragen voor jullie Sherpa omgeving. Ook kun je daar je daar het security token opvragen, welke je bij elke call moet mee geven. ...
    • Elvy - Inkoopfacturen matchen

      Elvy Elvy biedt verschillende oplossingen om financieel-administratieve processen volledig te digitaliseren en verder te optimaliseren. In het geval van Sherpa wordt Elvy in combinatie met Exact Online gebruikt om de inkoopfacturen te matchen met de ...
    • Task aanmaken

      1. Task aanmaken Als er opvolging nodig is na een klant contact of een tijdens de verwerking van een order kunt u hiervoor een Task / Conversation note aanmaken. Ook als u voor uzelf een herinnering wilt maken om iets niet te vergeten kunt u gebruik ...
    • Search

      Search ondersteunt de gebruiker bij het vinden van orders. Dit kan eenvoudig door de gegevens die bekend zijn over de order in te vullen in de zoekbalk. Dit kan een combinatie zijn van gegevens, denk aan naam klant, postcode van bezorg- en/of ...