Handmatig inkoop order aanmaken.

Handmatig inkoop order aanmaken.

Het is mogelijk om handmatig een inkoop order aan te maken binnen Sherpa. Dit artikel legt uit hoe je dit doet. 

1. Nagiveer in het hoofdmenu van Sherpa naar de tab Purchase  



2. Klik vervolgens op Purchase om het drop down menu naar voren te krijgen. Hier zie je meerder opties. Klik in dit drop down menu op New purchase order  



3. Vervolgens kan je een supplier selecteren waar je een inkoop order voor wilt maken. 



4. Wanneer je een supplier hebt geselecteerd opent het Draft purchase order sherm. Hier maak je een draft aan. 



5. In dit scherm handmatig items toevoegen aan de inkoop order


 

6. Wanneer alle items die ingekocht moeten worden aan deze inkoop order zijn toegevoegd kan hem opslaan als draft door op  te klikken. Wanneer je gelijk wilt bestellen moet er eerst een mail verzonden worden naar de supplier. Klik op de  knop. Wanneer je deze hebt geselecteerd komt er een Select mail template melding naar voren. Hier kan je een template selecteren



7. Wanneer je het hebt opgeslagen en de mail hebt verzonden en klaar bent om de order te bestellen, klik dan op Order this draft order at *supplier* knop. Na dat je deze hebt gedrukt komt er een melding naar voren dat deze draft order veranderd word naar een purchase order. Klik op Ja/Yes om te accepteren. 



8. Wanneer Ja/Yes is geselecteerd komt er een melding naar voren met de purchase order number die deze inkoop order heeft gekregen van Sherpa. Druk op OK om deze melding te sluiten.  


 

- Deze inkoop order is nu te vinden onder Purchase -> Purchase orders waiting to receive -> *Supplier*


    • Related Articles

    • Bulk import levertijden inkooporders

      Als Inkoper wil ik doormiddel van een import de Expected Delivery Date van een inkoop regel aanpassen, zodat ik dat niet steeds met de hand per order hoef te doen. Bij veel wijzigingen is dit relatief veel handmatig werk, dus een vereenvoudiging van ...
    • Purchases - Inbound Warehouse

      Purchases - Inbound Warehouse Met een inbound warehouse voorkom je dat inbound-voorraad meetelt als beschikbaar voor uitlevering. En je kan gebruik maken van wegleg opties zoals 'Fixed bins' en 'ABC' voor een efficiënt weglegproces. Het hebben van ...
    • Locatie waarop de ontvangst van een inkooporder plaats vindt

      Er zijn verschillende manier om het ontvangen van een inkooporder te sturen naar een gewenste locatie. Hieronder worden de mogelijkheden behandeld. Ontvangen met de WinClient De Touch geeft default de 1st pick location als locatie om te ontvangen. ...
    • Available from / Beschikbaar vanaf

      Available from / Beschikbaar vanaf Wanneer een item gedurende lang tijd niet verkrijgbaar is, dan kan het handig zijn om het item tot die datum uit te sluiten van het besteladvies. Dit doe je op 2 plaatsen: bij het item-supplier record en in de ...
    • Het wijzigen van een prijs in de inkooporder na ontvangst

      Inkoopprijs wijzigen na ontvangst Wanneer je besluit om na het ontvangen van een inkooporder de prijs op een regel te wijzigen, dan wordt deze wijziging doorgezet naar alle ontvangsten van dit item in deze order. En daarmee wordt ook de waarde van de ...