Purchases - Inbound Warehouse

Purchases - Inbound Warehouse

Purchases - Inbound Warehouse


Met een inbound warehouse voorkom je dat inbound-voorraad meetelt als beschikbaar voor uitlevering.
En je kan gebruik maken van wegleg opties zoals 'Fixed bins' en 'ABC' voor een efficiƫnt weglegproces.
Het hebben van meerdere warehouses in Sherpa is een betaalde module.
Dus als je nog niet meerdere warehouses hebt worden hier kosten voor gerekend.

Inleiding

Dit artikel gaat over inboeken met een inbound warehouse. Het begint met een samenvatting van hoe inboeken met een inbound warehouse in zijn werk gaat en wat de voordelen zijn.
Vervolgens worden een aantal belangrijke configuratie stappen doorlopen en het inboek process in de app met screenshots toegelicht.

Precondities

  1. Je hebt een inbound warehouse in sherpa nodig. Als je deze nog niet hebt neem contact met ons op.
  2. Je hebt een winkelwagentje met een scanbare locatie code nodig.
  3. De locatie code van het winkelwagentje heb je in sherpa toegevoegd als normale-locatie (geen mobile location) in het Inbound warehouse.
  4. Je hebt de nieuwe warehouse app voor Android of iOS.

Samenvatting en voordelen van een inbound warehouse

Een inbound warehouse is handig om het inboek process op te delen in meerdere stappen. Het inboeken begint met het checken van de bestelling.
In de app bij  Inbound > Receive goods kan geregistreerd worden welke artikelen zijn binnengekomen. Die artikelen kunnen op een locatie in het inbound warehouse geboekt worden. Het voordeel daarvan is dat de voorraad in het inbound warehouse niet meetelt als voorraad dat uitgeleverd kan worden. Het voorkomt dus dat een orderpicker voor een leeg schap komt te staan, omdat de orders pas van backordered af springen zodra de artikelen daadwerkelijk op de pick-locatie liggen.
Als alle binnengekomen artikelen op locaties in het inbound warehouse liggen kunnen ze worden weggelegd in het Main warehouse.
Dit kan in de app bij Inbound > Put away "Fixed bins" of "ABC". In beide gevallen scan je eerst een locatie in het Inboud warehouse en leg je de artikelen op die locatie weg in het Main warehouse. Bij fixed bins zijn de artikelen gesorteerd op de pick-locatie waar het artikel al ligt. En bij ABC krijg je bij elk artikel de ABC waarde te zien zodat je in het juiste gedeelte van het magazijn een lege locatie kan zoeken.

Configuratie



Instellingen voor Inbound warehouse
  1. In het inbound warehouse, zet "Has locations" en "Cleanup pick locations" aan.
  2. Voeg dan een nieuwe locatie toe aan het inbound warehouse. Die locatie moet overeen komen met de barcode op winkelwagentje of een andere beweegbare locatie.



Instellingen voor Main warehouse
Selecteer Main warehouse en zet het Default inbound warehouse naar Inbound.
Dit zorgt ervoor dat het Inbound warehouse automatisch geselecteerd wordt bij inboekacties in de app.




Purchases
Inkoop bestellingen (purchases) hoeven niet besteld te worden in het Inbound warehouse. Dat kan nog steeds in Main warehouse, zodat het inkoop advies correct blijft.

Inboeken in de mobiele app

  1. Open de app
  2. Login
  3. Ga terug naar het hoofdmenu.
  4. Ga naar Inbound > Receive goods > Selecteer een leverancier en selecteer de bestellingen die je gaat ontvangen.



  1. Scan een item dat binnengekomen is.
  2. Als het item in de inkoop order zit krijg je een pop-up waar het aantal ontvangen artikelen ingevuld kan worden.
  3. Wanneer je in die pop-up op Ok klikt wordt het aantal aan je inboeklijst toegevoegd.
  4. Als alternatief kan je ook gelijk het volgende artikel scannen. Dan geeft de app automatisch een Ok op het huidige artikel en wordt het volgende artikel geopend.
  5. Terwijl je de items telt met de app is het handig als je de items fysiek in het winkelwagentje legt.





  1. Nadat je een aantal items hebt gescant kan je de barcode van het winkelwagentje scannen of op de Receive knop klikken.
  2. Dan krijg je een overzicht van de items die je gaat inboeken op dat moment.
  3. Scan de barcode van het winkelwagentje om de items in te boeken op die locatie.
  4. Nu kom je terug in het inboekscherm om verder te gaan met het inboeken van de rest van de items.
  5. Het idee is dat je steeds een aantal items scant en daarna de locatie scant waar je het neer hebt gelegd.
  6. Je kan steeds item voor item naar dezelfde locatie boeken, of meerdere items in 1 keer.
  7. Uiteindelijk moet de leveringzone leeg zijn en is alles verplaatst naar 1 of meerdere winkelwagentjes.
  8. Je hebt nu dus geteld wat er binnengekomen is bij de levering en de artikelen klaargemaakt voor de volgende stap, het wegleggen naar het magazijn.





  1. Ga naar het Inbound scherm.
  2. Je ziet dat er 2 manieren zijn om item weg te leggen. Putaway fixed bins en Putaway ABC
    1. Fixed bins
    2. Putaway fixed bins toont van elk item de eerste pick locatie en het huidige magazijn.
    3. De items gesorteerd op looproute op basis van die eerste pick locatie.
    1. ABC
    2. Putaway ABC toont van elk item de waarde van het customfield: PurchaseReceiptPutawayStrategy.
    3. Op basis van dat customfield moet je kunnen zien in welk gedeelte van het magazijn het artikel moet komen.
  1. Beide varianten geven slechts een suggestie van waar het item weggelegd kan worden. De magazijnmedewerker moet zelf een plek vinden waar nog ruimte is.
  2. Selecteer een van de twee Putaway opties.
  3. Als je de settings "default inbound warehouse" in sherpa hebt gezet dan wordt hier het warehouse automatisch geselecteerd.
  4. Scan je winkelwagentje.
  5. Ga de lijst van items af en leg ze weg op een locatie.



  1. Doe dit voor alle locaties die bij het inboeken zijn gevuld.
  2. En dan ben je klaar :)

















    • Related Articles

    • Inkopen bij eigen magazijn

      Het is mogelijk om in Sherpa in te kopen bij je eigen warehouse. Hier zijn een aantal instellingen voor nodig om dit te kunnen uitvoegen. Allereerst is het nodig om twee warehouses te hebben. In dit voorbeeld gaan we inkopen bij "Tweede warehouse" ...
    • Locatie waarop de ontvangst van een inkooporder plaats vindt

      Er zijn verschillende manier om het ontvangen van een inkooporder te sturen naar een gewenste locatie. Hieronder worden de mogelijkheden behandeld. Ontvangen met de WinClient De Touch geeft default de 1st pick location als locatie om te ontvangen. ...
    • Min / Max uitleg

      Min / Max Sherpa werkt met een aantal criteria om te bepalen of een item in het besteladvies dient te worden opgenomen. Dit is afhankelijk van de instelling bij het item. Indien Use Order Purchase Advice tool for this item van het item is aangevinkt ...
    • Forecast en Forecast 2

      Forecast Binnen Forecast advies zijn er 2 varianten: • Forecast • Forecast 2 Sherpa werkt met een aantal criteria om te bepalen of een item in het besteladvies dient te worden opgenomen. Dit is afhankelijk van de instelling bij het item. Indien Use ...