Payment, Downpayment en Amount due

Payment, Downpayment en Amount due

Rond de betaalstatus van een order spelen verschillende begrippen en definities.

Payments

Een payment is een vorm van betalen die niet valt onder electronic payments.
  1. Het veld "Paid" is de optelsom van alle daadwerkelijke ontvangsten van betalingen op de bankrekening.
  2. Het veld "Amount due" is het verschil tussen het totale bedrag van de order en "Paid".
  3. Het veld "Downpayment" is de optelsom van alle payments en electronic payments.
De betaling met een VVV-bon behoort ook bij een gewone payment.

Electronic payments

Een electronic payment is de bevestiging van de payment provider (bijv. iDEAL, Buckaroo, Ogone) dat de betaling akkoord is. Dit is alleen van toepassing op online betalingsmethodes (Credit card, Ideal, PayPal). De PIN-betaling in de POS hoort hier ook bij.

Het bedrag van de electronic payment vind je niet terug in het veld "paid" bij de order summary.


Het bedrag van de electronic payment vind je wel terug in het veld "Downpayment" op de faktuur.


Het bedrag van de electronic payment vind je in eerste instantie terug als zijnde due in het veld "Amount due" bij de order summary.

Zodra de betaling van de payment provider op de bankrekening is ontvangen en deze storting is gematched, zal het bedrag veranderen in paid en niet due.

    • Related Articles

    • RMA aanmaken en ontvangen

      Dit artikel legt alles uit omtrent het aanmaken van een RMA (Return Merchandise Authorization)   1. Het verwerken van retouren en manco’s RMA orders zijn orders die te maken hebben met retouren, manco’s en creditfacturen. Een RMA is onder te verdelen ...
    • Invoice reminder

      Dit artikel legt uit hoe je een reminder kan sturen voor invoice die onbetaald blijven. Menu Maintenance > Settings Tree Mail > Auto mailer  Tab Invoice due / Survey MMML = drie keer mailen en dan een brief (letter) sturen. De Client is een ...
    • Parcelservice blokkeren als order nog niet geheel betaald is

      Als Sales wil ik dat tijdens het verwerken van een order niet voor een bepaalde vervoerder kan worden gekozen, zodat er niet per ongeluk een order die nog niet geheel betaald is met bijvoorbeeld PostNL verstuurd word i.p.v. eigen vervoer. Op Parcel ...
    • Tijdsafhankelijk vervoerders kiezen

      Je kunt automatisch een vervoerde kiezen afhankelijk van het tijdstip van binnenkomen van de order. Bepaal de inhoud van een event Menu Maintenance > Settings Tree Parcel Klik op Add Vink active aan. Kies de weekdag en de tijdstippen van / tot. Kies ...
    • Label ontbreekt door fout in adres

      In het magazijn is het werken met Touch een goede optie om zoveel mogelijk foutloos te versturen. Soms is het echter zo dat een label er niet uit komt door een fout in het adres. Bijvoorbeeld wanneer de huisnummertoevoeging in hetzelfde vak is ...