Zones toevoegen
1.Open > Warehouse > Warehouse Zones
2. Selecteer vervolgens om een nieuwe zone aan te maken.
3.Vul zone in
4. en sluit af met .
Locaties aan zones toevoegen
Locaties toevoegen aan zones kunt u doen op twee manieren:
1) Open > Warehouse > Warehouse Locations
Open vervolgens de locatie en zet een vinkje in de juiste zone.
2) Import/Export > Import > Warehouse locations
Vervolgens krijg je de melding met wat er verplicht is in het Excel bestand
Klik op om een bestand te selecteren voor de import.
Filters toepassen bij printen picklists op basis van Zones
Om filters toe te kunnen passen dient u onder Maintenance de gewenste filters aan te maken. Dit gaat als volgt:
1. Ga naar: Maintenance > Settings > Order > Proces > Print Picklist Selections
2. Maak vervolgens de gewenste filter aan door op de knop te drukken
3. Vul de gewenste gegevens in bij tabblad General
- Optioneel kunt u aanvullende criteria invullen in de overige tabbladen Shop, Payment method, Parcel, Item, Item custom field, Order Cusom field
1. Zodra u het gewenste Warehouse heeft geselecteerd in tabblad General verschijnt er een extra tab Zone
2. Klik vervolgens op de knop
3.Er verschijnt vervolgens een dropdown menu met de beschikbare zones. Selecteer de gewenste zone.
4.Bevestig selectie met ‘add’
5.klik vervolgens op
6. klik op Save.
Picklists filteren op basis van selecties
Indien alle stappen hierboven zijn doorlopen kunt u filteren op de aangemaakte zones bij het printen van picklists. In dit voorbeeld hebben we een filter voor Boven aangemaakt. Deze filter treft u nu aan rechtsboven in het scherm print picklist:
Als u deze filter selecteert worden alleen deze orders geselecteerd die in deze zone verwerkt kunnen worden. Indien u order via touch screen verwerkt dan staat de filter onder Custom Filters.
Verder treft u onder Filters nog de volgende standaard opties:
(shop, parcel service, parcel type, payment method, Single item orders)