Het is in Sherpa mogelijk om orders in batches te lopen. Hiervoor moet eerst wel het een en ander voor ingesteld worden in de setting. Dit zorgt er voor dat je de meeste efficiƫnte route krijgt om de items te picken. Let wel op dat dit niet per order gaat. Wanneer je duidelijk wilt hebben welke items bij welke orders horen is het handig om te werken met boxen, Dit soort er voor dat items aan elkaar gekoppeld worden die bij een Sales Order horen.
Als voorbeeld: als je 3 orders hebt dan zal er gebruik gemaakt worden van 3 boxen. Elke Sales Order is 1 box. Box 1 bevat dus alle items van 1 Sales Order. Dit zorgt er voor dat het makkelijker is om de gelopen batch items te sorteren op Sales Order. Om Boxen in te stellen kan je de stappen volgen vanaf stap 9.
Sherpa heeft eerst een lijst met alle locaties in de juiste (looproute) volgorde nodig voor de sortering.
1. Navigeer naar Maintenance -> Settings -> Warehouse -> Warehouses -> *Warehouse waar je het wilt aanpassen* (In dit voorbeeld de Main Warehouse)
Ga vervolgens naar het tabblad ''Defaul item location sorter''. Zet hier de namen neer van je locaties. Als je bijvoorbeeld locatie 'AA-01' gebruikt, moet je dit zo ook in dit lijstje zetten. Zoals in dit voorbeeld item locatie "Locatie A".
2. Vervolgens ga je naar Maintenance -> Settings -> Shops-> Default
Hier moet namelijk het volgende ingesteld worden onder Order bij Batch picklist PDF door middel van het drop down menu:
3. Sla de wijzigingen op door op te klikken of
. nu is de sortering voor de locaties geregeld en kan er een batch picklist geprint worden.
4. Open de Touch omgeving en ga naar Print / create mobile picklists
5. Selecteer de orders die geprint moeten worden en klik op Print picklists
6. Vink Print batch pick list aan en druk op Print
7. De pick list is nu uitgeprint en met behulp van deze batch pick list is het makkelijk om order batches te lopen. Nu worden de orders gesorteerd op de voorheen ingestelde Default sorter item locations
8. Wanneer je gebruik wilt maken van Boxen is het nodig om het een en ander in te stellen. Allereerst moet het worden.
Navigeer naar Maintenance -> Settings -> Shops-> Default -> OrderPDF -> BatchPicklist en stel by type Box number & Item code in
9. Ga naar Maintenance -> Settings -> Shops-> Default -> OrderPDF -> BatchPicklist -> Items -> Grid
Zorg er vervolgens voor dat BoxNumber in het rechter kolom komt
Sla de wijzigingen op door op te klikken of
. Nu zijn de boxen ingesteld en zullen deze ook zichtbaar zijn op de picklists.